,, Rö Hembygdsförening - Arkiv - Årsmötet 2013
   Du är här: Skip Navigation Links > ARKIV > Reportage > Årsmötet 21/2 2013
GÄSTBOK

2013 års ordinarie årsmöte

rsmötet 2013 gick av stapeln i S:t Olofsgården torsdagen den 21 februari. Vi blev 32 personer som samlades och valde om alla funktionärer, fastslog planerna för 2013 och beslöt att föreningen även i fortsättningen skall engagera sig i Stig och Anna Liedbergs initiativ för att få banvallen till Rimbo upprustad till en väg man kan cykla på.

Kvällens föredragshållare Stig Jandrén i fokus

Efter kaffe och Christina Lindbergs eleganta smörgåsar blev det föredrag av Stig Jandrén, som berättade om den tragiska nyårsaftonen 1947, när banvakten Reinhold Nordström i Rö blev påkörd och dödad av ett extratåg som skickades iväg från Rimbo utan att varna banvakterna. Stig, Per Hesselgren och Kicki Lindberg har hjälpts åt att reda ut vad som egentligen hände den där olyckliga förmiddagen för 65 år sedan och nu fick vi veta. Så småningom skall vi publicera hela historien här på vår hemsida, men det krävs ju litet arbete att göra om föredraget till en webbsida, så det kommer inte i morgon.

Ordföranden Björn Bergström diskuterar någonting med kassören Christina Lindberg. I förgrunden Stig Jandrén och Susanna Nordström.

De flesta dröjde sig sedan kvar en timma till under mycket prat. Vid niotiden kunde den omvalda styrelsen sedan hålla ett konstituerande styrelsemöte och äta upp 6 överblivna smörgåsar, diska och ställa i ordning. Vi hoppas att kunna göra 2013 till ett lika innehållsrikt år som 2012. Läs programmet här!

Sidan först publicerad 2013-02-22.